OWOCOWY BISZKOPT NA PATELNI

Uwielbiam ciasta z owocami. Szczególnie teraz, kiedy na rynku można dostać już świeże i pyszne truskawki. Właśnie na takie ciasto, mając kilogram truskawek, przyszła mi wczoraj ochota... Jednak kilka spraw, które miałem zrobić poza słodkim lenistwem przy kawie, zmusiły mnie do przyśpieszenia produkcji utęsknionego ciacha. Zatem oto ono... Diabolicznie łatwy i mega szybki biszkopt na patelni.

-5 os.-
4 duże jajka
3 łyżki mąki tortowej
2 łyżki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ok. 12 truskawek
łyżka masła
cukier puder do posypania
mięta do dekoracji



Wbij jajka do miski, dodaj cukry i ubij na gęstą masę. Mieszając na niskich obrotach dodawaj kolejno po łyżce mąki i proszek do pieczenia. Rozgrzej patelnię i rozpuść na nim masło. Dokładnie wymieszane ciasto wlej na gorącą patelnię i od razu zmniejsz gaz do minimum. Na wierzchu ułóż pokrojone na połówki lub ćwiartki truskawki. Przykryj patelnię i "smaż" przez ok. 10 min. Odkryj pokrywkę, naciesz się zapachem i przełóż biszkopt, spodem do góry na talerzu. Poczekaj, aż ostygnie i posyp przez sito cukrem pudrem. Udekoruj miętą i po 25 minutach robienia i stygnięcia rozkoszuj się pysznym i bardzo łatwym do ugotowania biszkoptem z patelni.
Ja dodatkowo postanowiłem dodać sobie ekstra smaku truskawkowego i przygotowałem koktajl z truskawek na mleku.
Jedynym ograniczeniem wielkości biszkoptu jest Twoja patelnia. Pamiętaj jednak, że im więcej jajek, tym dłuższe gotowanie, oraz patelnia z grubszym dnem. Myślę jednak, że na żeliwnej głębokiej patelni, śmiało można by było zrobić biszkopt z 10 jaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz